lördag 12 juli 2008

Baabaenergi, loppisar och kanga a la Österlen

Kanske jag har kommit ikapp, med sömn å sånt alltså. Jag vaknade 7.59 och kom upp ur sängen redan vid 8.15. Jag och storebror G hann baka scones innan resten av familjen ens vaknat. Vid nio väckte vi till slut M och lillasyster A.

Att ha Baaba i samma hus när man vaknar på morgonen är verkligen en lyx, med en farmor som bor i Tokyo så njuter man extra av de veckorna hon är här i Sverige. Att tanka Baaba-energi är aldrig fel! Gruppkram och sedan leka vidare.

Förmiddagsloppisen i Baskemölla resulterade i en heldel kap, blandannat G's nye vän.
Vi mellan landade i Simrishamn för en "näringsrik" och "fantasifull" lunch nere i hamnen, korv och pommes. ;-) Det finns nog bättre mat om man har tid, men vi var redan sena till eftermiddagsens loppis som skulle börja kl 13 i Spjutstorp, ingen rast ingen ro.

Jag har åkt på semester utan att ha en enda vettig bärsjal med mig, trodde väl att bärandet var något som tagit slut i o med att A ju faktiskt snart fyller fyra och numera går själv (för det mesta), men när vi väl kom fram till loppisen bröt A ihop och vad gör man?

Jo, man tar sig snabbt fram till tygbordet och hittar ett lagom stort lakan. Det fungerade faktiskt otroligt bra att bära den supertrötta fyra-åringen med kangasknytning och det är ju inte så konstigt egentligen. Jag menar stora delar av Afrika kan ju inte ha fel! Kan rekomendera denna akutbärsjal varmt och billig var den också. :-)

När vi kom hem byggde vi ihop den våningsäng vi hittat på loppisen, vi röjde samtidigt upp i uthuset där vi bor. Halva huset är nu riktigt mysigt och städat.

Den andra halvan får vi ta tag och röja i framöver, det ser ut som en garderob har exploderat...
Måste även visa en närbild på mitt loppiskap, massor av manchester, bredspårig, direkt från det glada 70-talet. :-)

Inga kommentarer: