söndag 3 augusti 2008

Årets loppisfynd, några smakprov.

Liten keramikfigur från Japan. Kostade 2:-, visst är den söt!

Jag älskar loppisar och speciellt loppisar på Österlen, de är jättestora och arrangeras oftast av olika idrottsföreningar. Man kan göra riktiga fynd om man har ögonen och fantasin med sig.
Jag brukar inrikta mig på tyghögarna, borden med porslin/glas och köksgrejer, i år har vi även köpt en våningsäng (80:-) till uthuset .

Min absoluta favorit, en rund duk från det glada 70-talet. 20:- gav jag för den.
Jag funderar på om den ska få bli en kjol till mig själv.


Barnen har fyndat diverse mystiska leksaker i varierande skick...monstret har jag ju redan visat upp. *himlar lite med ögonen*

Endel av min undebara tyghög!

Vad det gäller tyg så har jag hittat en heldel i år. Det är allt från bredspårig 70-tals manschester, underbar oanvänd frotté till gamla dukar och gardiner. Här kommer nu några smakprov på mina fynd, det måste ju finnas andra tygtokiga som kan förstå njutningen och känslan av att klappa på en fin hög med underbara nytvättade tyger med vackra mönster!

Jag har passat på att tvätta allt nu när det finns så bra möjligheter att torka ute, vädret har ju varit helt underbart för att torka tvätt. Det doftar så underbart, det luktar sommar!

Underbart oanvänd frotté, vilket årtal? Någon som vet?

Örngott och handdukshållarframsida (?) någon tia stycket

Frottéhanddukar äkta 70-tal, 2:- styck

Pärontyger, passar kanske som tavla?

Kan fortsätta i all evighet känns det som,
men nu ska vi äta...återkommer! :-)

Inga kommentarer: