tisdag 12 augusti 2008

Morgoncykling till dagis


Klockan 8.01 startade vi (jag å barnen) vår morgoncykling in mot Söder. Globen passeras i rask takt, mamma trampar tappert. Nerförsbacken mot gamla Skanstullsbron är en tacksam vilopaus för trötta lårmuskler.

Betalstationen visar 20:-, som jag nu slipper att betala (hurra!), samtidigt som jag får motion (hurra igen!). :-) Kurvan ner mot Eriksdalsbadet och strandpromenaden längs med vattnet tas på två hjul.
Denna bit är så vacker, idag åkte vi förbi "Big park" och fortsatte mot Draken direkt inte förrän på måndag börjar G skolan igen.

En glad A lämnas av på dagisgården och jag med G i lådan fortsätter mot faster. Vi hinner till och med handla frukostbröd på Bananza innan vi kl 9.01 parkera cykeln på fasters gård.

Helt okej en timme från dörr till dörr, med dagislämning och brödhandling. Innan hösten är slut så kommer jag nog få upp flåset lite... ;-)

Inga kommentarer: