fredag 22 augusti 2008

Punktering...

Ja ha, då har jag fått punktering, trodde inte att det skulle hända mig, så snart.
Snedade från Götgatan över Skånegläntan påväg mot skolhämtning, i god tid var jag och då sa det "poff".
Bakdäcket på vår fina cykel var platt! Vilken tur att faster bor ett stenkast därifrån, cykeln lastades in i hennes hiss och skickades upp till sjätte våningen.
Jag ringde sambon och rusade mot skolan, hann precis i tid för att hinna hämta G innan TASC gruppen gick ner till "Big park". Berättade om dagens stora dramatik, PUNKTERINGEN, för en annan mamma som kontrade med biltjuvsjakten hon ägnat sig åt under gårdagen, på parkeringen utanför skolan ...här ligger man i lä...coolaste mamman i stan har V!

Sambon och A mötte upp vid den strandade cykeln och efter promenad runt halva Söder (kändes som lååång promenad) hittade vi en cykelmekare som kunde fixa skadan direkt.

Orsaken till punkteringen: en spik

Jag som så noga undvikit allt glas som glada kvällsaktivister sprider över stans cykelvägar, spikar har jag inte tittat efter, får göra det i fortsättningen.

Middag blev det på The Big M, barnen överlyckliga, vi vuxna mest matta. Jag hade planerat att göra fiskpudding till middag, har verkligen längtat efter det, men det får bli en annan dag. På vägen till M gick vi förbi Moasin på Hornsgatan, där hade de en elcykel med flak. Supercool, kanske nästa investering? ;-) Men då måste vi nog skaffa ett garage först...och så mycket motion ger ju inte en elcykel...eller?


Kvällen slutade med att jag fick åka tunnelbana hem medans sambon cyklade med barnen. A somnade i cykeln, påväg över Skanstulls bron. G slocknade mycket senare, i sin säng, med en dinosauriebok över ansiktet...

Slutet gott, alltig gott!

Inga kommentarer: