torsdag 26 juni 2008

Ny 70-tals sybok!


Via hemsidan Slöjdmagasinet har jag fått tag i en 70-tals sybok med mycket enkla mönster och idéer för barnkläder mm, den heter "Kläder och grejer som du kan sy själv" och är skriven av Kerstin Lokrantz och Christina Björk.
Det var för några veckor sedan som jag i bloggen kajsa-lin, läste om boken. Hon hade haft den som inspiration när hon sydde sina underbara kepsar (se hennes blogg i länken ovan).
Jag är en hamster av klass och började genast leta efter boken på nätet och nu är den här! Snabba puckar! :-) Underbart kul, får se om jag lyckas få till en keps var till barnen.

Sen vi flyttade (i januari!!!) så har jag inte lyckats packa upp lådan med "syboksbiblioteket" men idag när jag öppnade paketet med den "nya" boken, blev jag otroligt sugen på att leta reda på samlingen av gamla syböcker från 70-talet. De är ju så roliga och inspirerande! Bara att bläddra i dem gör en glad.

Inga kommentarer: