måndag 14 juli 2008

Menskopp i tidningarna

I Aftonbladet, DN, Sydsvenskan och Expressen berättas det om hur menskopp fungerar och om det miljösmarta med det hela.
Kul att fler får veta om alternativet, har själv varmt rekommenderat menskopp till vänner och bekanta trots att jag själv inte kommit längre än till funderingar.
Jag gillar detta med att man inte behöver slänga något, att den går att använda om och om igen och att man ju faktiskt till å med kan bada under sina perioder. Vilken grej!

Själv håller jag ännu sålänge fast vid min hög av tygbindor. De första sydde jag nog för en fyra- fem år sedan och att jag började använda dem har jag inte ångrat en minut.

Har man väl testat ett alternativ till de hemska pappersbindorna/tampongerna så kan man inte gå tillbaka. Tack vare tygisarna så har mensen blivit något positivt, något man till å med ser fram emot, det ni! :-)
Inga rum fyllda med slängda bindor (enligt apoteket gör en kvinna av med lika många engångsbindor som ryms i ett rum) för mig inte, bra både för mig och miljön.
Och glöm inte den stora extrabonusen, alla pengar man slipper lägga på bindor som sedan bara slängs bort.

Inga kommentarer: