måndag 15 september 2008

Fodrad hätta med tillhörande halsduk

September är en väldigt födelsedagstät månad, tvååring nummer två är även mitt o M's "extrabarn". Jag har tänkt å funderat på den rätta presenten och till slut bestämde jag mig för att göra ett höstset till henne.
Resultatet blev en fodrad hätta sydd av restbitar av Brown Lacework från jobbet, en bit rosa fleece och G's bruna manschesterbyxor med olagbart hål på knät. Till hättan följer en halsduk även den i Lacework och fleece.

Ovillig modell

Är otroligt nöjd med resultatet, mitt vanliga hättmönster fungerar väldigt bra även med foder. Halsduken har på insidan en liten hälla som man trär in ändan i, allt för att slippa klumpiga knutar under söta hakor. Nu väntar jag bara på en bild på födelsedagsbarnet i kreationen, tills dess får ni hålla tillgodo med A och dockan som modeller.

Mer villig modell...

Inga kommentarer: